Uwaga na update openldap-libs

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 13 Lip 2009, 20:51:12 CEST

Mam serwerek, do którego loguję się zdalnie przez ssh. Przed chwilą robiłem
na nim update.
Zauważyłem pewien problem - po instalacji openldap-libs z poziomu poldka
odpalonego z poziomu zwykłego użytkownika nie można się zalogować zdalnie
do systemu. Wynika to z tego, że - najwyraźniej - podmiana pakietów i
odpalenie ldconfig odbywają się w dwóch oddzielnych sesjach sudo - tylko,
że sudo wymaga biblioteki z tego pakietu i po podmianie po prostu nie
działa. Dlatego ldconfig nie może zostać wykonany. I koniec.

Nie wiem, jak poprawić pakiet, żeby taka sytuacja nie miała miejsca.

PS. Udało mi się zrobić zwykłe su na roota i tam ldconfig. Dobrze, że się
nie wylogowałem.