VirtualBox i zwiechy

Marek Guevara Braun marekguevara w gmail.com
Śro, 10 Cze 2009, 23:45:11 CEST

Paweł Sikora pisze:
> przetestuj goscia na VirtualBox-bin.spec, jesli bedzie
> dzialac, to byc moze mamy uwalone binarki w paczkach
> na skutek np. jakiegos bledu w gcc-4.4. mozliwosci
> do sprawdzenia jest bardzo duzo niestety :/
Na razie SOA#1

$ rpm -q VirtualBox
VirtualBox-2.2.4-1.x86_64
$ uname -mr
2.6.28.9-3 x86_64
$ uptime
 23:10:17 up 14 days,  3:51, 22 users,  load average: 0.12, 0.37, 0.41
$ gcc -v 2>&1|tail -n 1
gcc version 4.4.0 20090427 (release) (PLD-Linux)
$ rpm -q gcc
gcc-4.4.0-3.x86_64

Windows XP (32-bit) uruchomiłem 2 dni temu i chodzą cały czas, niewiele
robią, ale systemu mi nie zawiesiły.

Wcześniej miałem zwiechy szczególnie po upgrade z VB 1.6.x do VB 2.2.0.
Po pierwsze VirtualBox przy którymś tam odpaleniu wpadał w katatonię
(ktoś to wcześniej opisywał - wiszenie na jakiś futexach) i nie
odświeżał ekranu aplikacji. Na forum Gentoo opisano podobny problem,
którego rozwiązaniem było dodanie brakującego pliku - u nas rzeczywiście
nie było tego pliku - dodałem, VB 2.2.0 zaczął startować i wyświetlać
się OK. Później doszedłem do etapu gdy VirtualBox się odpalał,
upgradował format maszyn wirtualnych do kolejnej wersji, ale system
wieszał się po chwili jeśli maszyna miała snapshota - po usunięciu
snapshotów system działał poprawnie, za wyjątkiem jednej maszyny Windows
która z jakiegoś powodu straciła ustawienie korzystania z VT. Ta maszyna
potrafiła mi zamrozić cały system - wyglądało to tak, najpierw odcinało
mi klawiaturę, myszka działała, mogłem sobie przez jakieś 3 minuty
klikać - niby wszystko normalnie poza brakiem klawiatury. Po chwili
jednak system się mroził całkowicie. Po zakliknięciu obsługi VT zaczęło
chodzić poprawnie. W między czasie zupgradowałem z 2.2.0 do 2.2.2, a
następnie do 2.2.4. W trakcie testów usunąłem stare pliki
~/.VirtualBox/{compreg.dat,xpti.dat} i zastąpiłem je wygenerowanymi
przez nowe wersje.

Zwiechy po upgrade do 2.2.0 miałem zarówno na hoście x86_64, jak i i686.
Na i686 zainstalowałem nawet wersję bin bezpośrednio od Suna, ale objawy
były identyczne - wróciłem do OSE. Wcześniejsze wersje 1.6 chodziły ok.
(ale nie obsługiwały gości FreeBSD).

Pozdrawiam,
Marek