VirtualBox 2.2.4_OSE i vboxvideo

Lukasz Michalski lm w zork.pl
Pią, 12 Cze 2009, 22:39:55 CEST

On Wed, 2009-06-10 at 20:44 +0200, Marcin Krol wrote:

> Zainstaluj z wersji OSE. Moduly jadra sa identyczne. Przynajmniej takie
> info uzyskalem kiedys od developerow vboxa.

paczka OSE z PLD nie zawiera potrzebnych modułów.

W końcu skompilowałem ręcznie vboxvideo.ko z GuestAdditions.iso oraz
skopiowałem vboxvideo_dri.so oraz wszystkie potrzebne .so z tego iso i
niestety nie ruszyło - przy ładowaniu vboxvideo_dri.so X'y wypisują
"brak punktu wejścia dla sterownika". Pewnie te binarki są dla xorg 1.5.

Poprawnym rozwiązaniem jest dołożenie do spec'a OSE kompilacji modułu
jądra z src/VBox/Additions/linux/drm oraz modułu xorg
(src/VBox/Additions/x11/vboxvideo_dri) i potrzebnych bibliotek
(src/VBox/GuestHost/OpenGL) . Z tym na razie nie mam siły walczyć.

pozdrawiam,
Łukasz