Dysk w laptopie włącza się i wyłącza co chwilę

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 26 Cze 2009, 11:40:22 CEST

Dnia piątek, 26 czerwca 2009, Michal Kochanowicz napisał:

> 128. Czyli nie powinien się wyłączać. Zaczynam się zastanawiać czy dysk
> nie pada :/

Dlaczego nie? Właśnie, że powinien - kwestia tylko, po jakim czasie to robi.
Jeśli chcesz wyłączyć, ustaw 255 (patrz manual do hdparm). A jeśli boisz
się, że dysk pada, to - po pierwsze, sprawdź, czy po takim zdarzeniu nie
masz w logach jakiegoś komunikatu, a po drugie zainstaluj np. smartmontools
i odpal np. smartctl -t short /dev/hda i po kilku minutach
smartctl -a /dev/hda i sprawdź, co jest w logach.