Dysk w laptopie włącza się i wyłącza co chwilę

Mieszko Kaczmarczyk linux_mdk w wp.pl
Nie, 28 Cze 2009, 01:10:15 CEST

On Thursday 25 of June 2009 14:20:27 Michal Kochanowicz wrote:
> Jeśli przez chwilę nic się nie dzieje, to dysk wyłącza mi się tylko
> po to, aby za sekundę się włączyć. Nie dość że denerwuje, to pewnie
> jeszcze wykańcza dysk.
>
> Jak to ugryźć, gdzie szukać?

proponuje:
echo 3000 > /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs

lub jeszcze więcej wpisz.  Ale pod koniec - jak pada akumulator to
mozesz stracić dane - cos może się nie zapisac.

ja w  starcie systemu na klaptopie mam taki skrypt:
cat /proc/cpuinfo | grep MHz
acpitool

echo 5 > /proc/sys/vm/laptop_mode
echo 3000 > /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs
echo ondemand > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor

cd /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq
cat cpuinfo_min_freq > scaling_min_freq

acpitool
cat /proc/cpuinfo | grep MHz