mencoder & vbitrate

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Nie, 8 Mar 2009, 12:32:34 CET

Witam,

Przekodowuje ostatnio sporo plików na PacketPC i doszedłem do czegoś
takiego:

mencoder < źródło: avi, dvd, itp > -vf scale=320:240 -ofps 8 \
	-oac mp3lame -lameopts vbr=0:br=16 -srate 11025 \
	-ovc lavc -lavcopts \
	vcodec=msmpeg4:vbitrate=60:vrc_maxrate=64:vrc_buf_size=327 \
	-of lavf -lavfopts format=asf \
	-o out.asf

Mam 3 problemy:
1. Nie mogę uzyskać stałego vbitratu. Niezależnie od tego co wpisuje w
-lavcopts to video bit rate tak czy inaczej skacze i to powyżej
vrc_maxrate (do mniej więcej 80kbps). Ze względu na małą pojemność
użadzenia rozmiar pliku jest bardzo istotny (nawet bardziej niż jakość).
2. Jak ustawić żeby mp3lame zapisywało tylko jeden kanał audio??
Próbowałem -lameopts mode=3 ale (o dziwo) generowany plik był jeszcze
większy. Co więcej mplayer przy odtwarzaniu i tak twierdzi, że są 2 kanały.
3. Ustawiłem -ofps 8. Automatycznie duża część ramek jest wyrzucana. Nie
wiem dlaczego mencoder przy każdej ramce wywala mi komunikat "Skiping
frame!". Jak łatwo się domyśleć ilość tych komunikatów jest gigantyczna!
Na tyle, ze xterminal generuje mi 50% obciążenia CPU. Da się jakoś to
wyłączyć??

Dzięki serdeczne za wszelką pomoc.

Pzdr