[OT] Proramowe (p) odłączanie urządzeń PCI

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 10 Mar 2009, 14:11:16 CET

W skrócie: mam do mojego laptopa stację dokującą, w której jest slot PCI.
Włożyłem w ten slot kartę TV. I działa. A konkretnie - działa, jeśli
zrestartuję laptop po zadokowaniu. Niestety, w tym momencie, jeśli chcę
laptop oddokować, muszę zamknąć system (hibernacja nie wystarcza) i
uruchomić ponownie po odłączeniu. Inaczej system zwisa, zarówno jeśli po
prostu odłączę ze stacji, wcisnę przycisk oddokowania na stacji, lub uśpię
na dysk i potem obudzę.
W drugą stronę, jeśli komputer jest uruchomiony poza stacją, oczywiście nie
widzi on tunera. Po zadokowaniu, zarówno przy chodzącym systemie, jak i po
obudzeniu z hibernacji po zadokowaniu, tuner dalej nie jest widoczny.
Trzeba system zrestartować i wracamy do tego co opisałem powyżej.

Pytanie: czy jest jakiś sposób na programowe odłączenie/podłączenie
urządzenia podłączonego do magistrali PCI? Coś jak pccardctl eject/insert
dla kart pcmcia. Ocieramy się tu o problem hotswapingu takich kart. W
komputerze stacjonarnym nigdy bym nie próbował wyjąć/włożyć karty przy
pracującym systemie. Ale tutaj, jak widać, fizycznie problemem to nie jest.
Tylko pozostaje kwestia systemu.