Th: Dwa pytania o ipv6

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Nie, 17 Maj 2009, 18:47:43 CEST

Dnia niedziela 17 maj 2009, Jacek Osiecki napisał:
> Witam,
Witam,

> Gdzie i jak Th się ustawia adres ipv6? W
> /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 widzę że jest wzmianka o ipv6 - czy to
> znaczy że oprócz
>
> IPADDR=...
> IPADDR1=...
>
> mam też dodać
>
> IPADDR4=<adres ipv6>
>
> i tyle?

# grep IPADDR /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 | grep -v '#'
IPADDR=195.246.126.34/27
IPADDR2="2001:6a0:171:ffff:ffff:ffff:ffff:ffff/64"

> Przy okazji, czy ktoś wie z czym to może być związane?

Pamiętaj, że dodając IPv6 do interfejsu musisz np.: tunelować się via IPv4 do
sieci IPv6. Polecam blog Arka Miśkiewicza,
http://www.maven.pl/2008/11/29/very-fast-ipv6-setup-on-pldlinux-th/

> IPv6 addrconf: prefix with wrong length 56
>
> W dmesg ląduje mi tego mnóstwo, w zasadzie co kilkadziesiąt/kilkaset
> sekund...
>
> Adres ipv6 mam raczej poprawny:
>
> inet6 2001:xxxx:2:xxx::/64 scope global
>
> (w każdym razie mogę pingować ping6 inne maszyny)...

Spróbuj najpierw pingować na link-local (fe80::/10), pamiętaj o wskazaniu
interfejsu.

--
Pozdrawiam, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,

Wojciech "Wojtosz" Błaszkowski
www.blaszkowski.com
GSM: +48 600 197 207
JID: wojtosz w jabber.biz.pl