qemu + kvm

Radosław Bogdanowicz buba w podlesie.net
Śro, 18 Lis 2009, 01:23:04 CET

On Tue, Nov 17, 2009 at 10:50:49PM +0100, Wieslaw Kierbedz wrote:
> VirtualBox i VMware nie działały jeszcze niedawno na kernelach z grsecurity.
> Może ktoś powierdzić, że używa kvm/qemu z powodzeniem na takim kernelu?
>
> Jeżeli nikt się nie zgłosi, to spróbuj kernela bez grsec (chyba, że masz
> już taki).
> Przebuduj
> builder kernel-desktop -r DEVEL
> lub
> builder kernel --without grsecurity --without apparmor

Z tych dwu ocji (przejście na VirtualBox albo przebudowanie
kernela z TH) wybrałem pierwszą:

1. $ qemu-img convert -O raw win_qcow2.img win_raw.img
2. $ VBoxManage convertfromraw win_raw.img win.vdi --format VDI
3. utworzenie wirtualnej maszyny w VirtualBoksie i szukanie
ustawień sprzętu, na jakim Windows wstanie (kluczowe okazało się
ustawienie kontrolera IDE na PIIX3 - widocznie KVM/QEMU takie emulują).
Intel VT-x włączone, jak i wszystkie inne ,,bajery'' z zakładek
Motherboard/Processor/Acceleration. Konieczna była ponowna aktywacja.

Taraz Windows XP Prof SP2 (nie SP1 jak wcześniej błędnie podałem) wstaje
w czasie poniżej 40 sekund, co przeszło moje oczekiwania :)

Dziękuję za czynny udział w dyskusji :)