Składnia ifup-ppp0 a skrypt na zakończenie połączenia - jak?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 19 Lis 2009, 13:48:19 CET

Jeśli się konfiguruje połączenie przez pppd z poziomu jego plików
konfiguracyjnych, to w pliku połączenia mogę sobie dodać linijkę
typu "disconnect komenda do wykonania", która opisuje, co ma być wykonane
przy rozłączaniu połączenia, np. wysłanie do modemu sekwencji za pomocą
chat. W szczególności ja chciałbym wysłać do modemu sekwencję go usypiającą
i na tym poziomie mniej więcej wiem, jak to zrobić.

Ale jak to samo uzyskać z poziomu ifcfg-ppp0? Wiem, jak tam podać skrypt z
komendami dla modemu przy nawiązywaniu połączenia i nawet to działa
(dziwnie, bo nie łączy się za pierwszym razem, ale jednak), ale jak zrobić
coś analogicznego, co będzie odpalane w momencie wykonania ifdown ppp0?