Montowanie dysków z poziomu kde-3.x + hal - co się mogło popsuć?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 20 Lis 2009, 12:11:49 CET

Podłączam dzisiaj dysk zewnętrzny na USB. Komputer go wykrywa, KDE wyświetla
okienko z zapytaniem, co ma zrobić. Każę mu go zamontować. A tutaj nagle...
okienko z błędem o takiej treści: "mount: wrong fs type, bad option, bad
superblock on /dev/sda1, missing codepage or helper program, or other error
In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so".

W logach takie coś (końcówka):

$ dmesg | tail
sd 6:0:0:2: [sdc] Attached SCSI removable disk
sd 6:0:0:3: [sdd] Attached SCSI removable disk
sd 6:0:0:0: [sda] 156301488 512-byte hardware sectors: (80.0 GB/74.5 GiB)
sd 6:0:0:0: [sda] Write Protect is off
sd 6:0:0:0: [sda] Mode Sense: 03 00 00 00
sd 6:0:0:0: [sda] Assuming drive cache: write through
sd 6:0:0:0: [sda] Assuming drive cache: write through
 sda: sda1
sd 6:0:0:0: [sda] Attached SCSI disk
FAT: codepage cp437 not found

Nic więcej mądrego nie ma. Oczywiście dysk się nie montuje. Jeśli wprowadzę
w fstab linijkę odpowiadającą temu dyskowi to oczywiście wszystko jest OK.
Ale przecież nie po to mam hal-a, żeby tak mi się to zachowywało. Zresztą
jeszcze niedawno (5 dni temu) wszystko było w porządku, nawet jak na tym
dysku było wiele partycji, a nie tylko jedna. Od tej pory nie właściwie nic,
co miałby wpływ, nie zostało zmienione.

I teraz - uwaga - po reastarcie komputera wszystko wróciło do normy.
Normalnie jak Windows... :-/

Co się mogło popsuć? Na co zwrócić uwagę następnym razem, jeśli coś takiego
się zdarzy? Wiem, restart załatwia sprawę, ale ja bym chciał znaleźć
przyczynę i ją wyeliminować, a nie pozbywać się skutków.