[Th] Nowy cups i pliki tif(f)

Mieszko Kaczmarczyk linux_mdk w wp.pl
Sob, 21 Lis 2009, 23:26:33 CET

Dnia piątek 20 listopad 2009 o 14:43:07 Stacho Pal napisał(a):

> W bazie są zapisane pliki w formacie TIFF i jak gość
> chce sobie wydrukować obrazek to się robi:
> lp -o fitplot -d drukarkagraficzna obrazek.tif

> Nie.

> Tak/nie, zależy od obrazka, takie co się mieszczą na A4
> są OK, większe zależy od drukarki (sterownika),
> Xerox P8e potrafi dopasować (np. automatyczny landscape),
> HP Office 6000 drukije tylko środek obrazka.

No własnie - sam zauważyłeś, ze zalezy od drukarki (sterownika) - a rolą
tego  co określiłeś sterownikiem jest - jako konfiguracja - plik PPD.

Jeśli dobrze pamiętam to Xerox też biega na PCL.  Rastrowaniem zajmuje
się ghostscript - (sprawdź właśnie to w pliku PPD) i jeśli tak to
podmień/zamień pliki PPD - do HP też daj ten z Xeroxa.

Nie wiem jak z rozdzielczościa - ale jak obie mają domyslnie ustawione
600dpi to powinno ruszyć z kopyta.

Mieszko Kaczmarczyk
--

Duże wydatki? Znajdź najtańszy kredyt: