TH problem z softraidem (Raid1)

Lukasz Michalski lm w zork.pl
Pon, 30 Lis 2009, 13:59:29 CET

Pawel Kwiatkowski wrote:

> Nie pokazałeś konfiguracji lilo. Robiłeś zgodnie z instrukcją w
> dokumentacji? http://pl.docs.pld-linux.org/soft_raid.html

Odnośnie dokumetnacji: dlaczego jest tam:

  raid-extra-boot=mbr-only

U mnie to nie zadziałało - wyjęcie uszodzonego dysku SATA i reboot
spowodował pokaznie się LI.. i zwis.

Działa za to:
  raid-extra-boot=/dev/sda,/dev/sdb

Problematyczne jest też tworzenie RAID1 na innych dyskach niż dwa
pierwsze, np /dev/sda i /dev/sdc.

Wyjęcie /dev/sda i reboot powoduje, że /dev/sdc staje się /dev/sdb i
system nie może z nieznanych mi przyczyn odnaleźć partycji dla macierzy
pod rootfs (pomimo że je wypisuje)

Dopiero zmiana kabli sata tak,= żeby /dev/sdc stało się /dev/sda
powoduje poprawny start systemu i złożenie macierzy.

Wszystko powyższe występuje przy założeniu, że ARRAY w /etc/mdadm.conf
zawiera UUID a nie nazwy partycji w opcji ARRAY.

pozdrawiam,
Łukasz