TH problem z softraidem (Raid1)

Dariusz Krzempek darek w pekdar.net
Pon, 30 Lis 2009, 15:48:28 CET

Lukasz Michalski pisze:

> Odnośnie dokumetnacji: dlaczego jest tam:
>
>   raid-extra-boot=mbr-only
>
> U mnie to nie zadziałało - wyjęcie uszodzonego dysku SATA i reboot
> spowodował pokaznie się LI.. i zwis.

Dal informacji to u mnie na kilku maszynach (wszystkie AC oprócz jednej
na TH) działa to bardzo dobrze. Jak padnie któryś z dysków co miało już
miejsce nie raz, to system wstawał pięknie na drugim.

> Działa za to:
>   raid-extra-boot=/dev/sda,/dev/sdb
>

> Problematyczne jest też tworzenie RAID1 na innych dyskach niż dwa
> pierwsze, np /dev/sda i /dev/sdc.

Miałem serwer przez rok który miał RAID1 programowy z dyskami
ustawionymi na HDB i HDD i szło. To też był PLD-AC.

Pozdrawiam
Darek