jakość łącza

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Śro, 7 Paź 2009, 23:07:19 CEST

Czy istnieje pod Linuksa jakieś narzędzie (najlepiej spaczkowane w PLD i nie
wymagające Xów, ale niekoniecznie) które mógłbym wykorzystać do gruntownego
przebadania łącza? Chodzi mi o zbadanie czy łącze ma straty, czy jeśli te
straty występują to są to grupy pakietów czy są to straty pojedynczych
pakietów, czy i jak często występują opóźnienia na łączu, ile procent pakietów
jest dostarczanych w ciągu założonego czasu (np. 20ms), etc. Ogólnie chodzi mi
o zbadanie czy łącze jest wystarczająco dobre (np. dla VoIPa), a jeśli nie to
czy niedoskonałości łącza da się w jakiś sposób skompensować przez
zastosowanie programowych mechanizmów korekcyjnych (jakiś VPN z mechanizmem
forward error correction - zna ktoś takie rozwiązanie?). Z góry dziękuję za
odpowiedzi,
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny