Problemy z klawiatura - brak mozliwosci wpisywanie plznakow

Adam Skowroński askowron w ii.pw.edu.pl
Nie, 11 Paź 2009, 10:13:16 CEST

Witam.
Po ostatnim upgradzie xorg pojawily sie u mnie problemy z klawiatura.
Najpierw to byl jakis ogolny problem - w kdm klawiatura w ogole nie
dzialala (oprocz magic sys-rq), potem po grzebaniu w xorg udalo mi sie
uruchomic ja na evdevie.

W obecnej chwili sytuacja wyglada tak, ze nie moge wpisywac plznaczkow
pod Xami (kde) uruchomionymi czy to pod evdev, czy pod kbd.

Z tego co mi sie udalo zauwazyc problem jest chyba w mapowaniu
klawiatury - nacisniecie prawego Alta powoduje cofniecie sie kursora w
lewo, proba wpisania polskiej literki l daje ”.
W vimie wyglada to jeszcze ciekawiej:      ďż˝~@~]

Z dalszych badan:
- klawisz kursora w dol powoduje wyslanie znaku nowej linii.
- w kdm polskie literki dzialaja ok. Wiec moze nie jest to problem Xow.
- Na innym koncie udaje mi sie uzyskac polskie literki, ale Alt dziala
podobnie - pierwsze nacisniecie to powrot.
- Na innym window managerze (twm) alt dziala poprawnie - nie cofa.

W KDE mam ustawiona klawiature tak:
setxkbmap -model logicda -layout pl -variant

Jeszcze podejrzewam ustawienia "Kraj/region jezyk w KDE" bo nie moge
odpalic tej konfiguracji - wywala mi konfiguratora.

[tytus]$ rpm -qa | grep "xorg-xserver\|kdebase-4"
kde4-kdebase-4.3.2-1.x86_64
xorg-xserver-server-1.7.0-1.x86_64

A xorg.conf wyglada jak w zalaczniku.

Czy komus cos swita? Wyczyscic konfiguracje KDE?

Adam.

Na koniec moje plliterki w kolejnosci klawiaturowej:
a ́
z Ĺź
w ł :-D
s §