Reset portu szeregowego

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Śro, 14 Paź 2009, 09:09:11 CEST

Dnia wtorek, 13 października 2009 o 08:44:52 Andrzej Zawadzki napisał(a):
> Hej!
>
> Mam taki kłopot: ściągam dane bilingowe z centralki telefonicznej po RS-ie.
> Prostym skryptem (echo "polecenie" na port i cat) - działa ale tylko
> raz. Potem muszę odpalić minicoma i Ctrl-A, Z i X - reset modemu.
> Wie ktoś może jak to zrobić inaczej? Bez interakcji?
>
> ps. na kernelu z sterownikiem tty jako moduł pomaga odładowanie i
> ponowne załadownie.

Witam,

Nie robiłem tego osobiśce, ale może coś podpowiem: Proszę w minicomie zrobić
Ctrl-A Z O (O jak Opcje) a nastepnie wejść w "Modem i dzwonienie". Będą tam
dwie sekwencje:

Ciąg inicjalizujący - wysyłany do portu szeregowego domyślnie przy każdym
starcie minicoma. Ma zainicjować modem. Można go nie wysyłać jeśli wywoła się
minicoma z opcją -o jak to zwykle robię gdy steruję przez RS-kę czymś bez
modemu po drodze (np. switchem).

Ciąg resetujący - wysyłany do portu szeregowego przy wyjściu przez Ctrl-A Z X
Przy wyjściu przez Ctrl-A Z Q ten ciąg nie jest wysyłany.

Jak znaczki, które są w tych polach, tłumaczą się na kody ASCII wysyłane do
portu szeregowego to już będzie wiedział pan Manual. Lista komend Hayesa
(komendy sterujące modemem zaczynające się od AT) jest np. na
http://en.wikipedia.org/wiki/Hayes_command_set .

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis @ Institute of Comp. Science, Technical University of Lodz, Poland