[AC] Czego brakuje PHP żeby Apache się wystartował?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 14 Paź 2009, 13:38:15 CEST

Zrobiłem właśnie update mojego starego serwerka. Chodzi na Ac i z racji
wieku i pełnionej funkcji do swojego końca na tym będzie chodził. Ostatnio
w AC zmieniło się PHP na wersję 5.2.11. W związku z tym pojawiły się nowe
moduły (np. php-pcre, które wcześniej było częścią php-common albo php-spl)
i to wprowadza pewne zamieszanie, ale powiedzmy. Gorzej, że apache przestał
mi startować. Odpalony z palca z parametrem -X kończy się w pewnym momencie
wypisując "Segmentation fault", a koniec strace tego uruchomienia wygląda
tak:

read(13, "     Peter Ijkhout <peter w deltaso"..., 4096) = 4096
read(13, "ort     3258/tcp   # Ivecon Serve"..., 4096) = 4096
read(13, "ps\t\t3288/tcp   # COPS\ncops \t\t3288"..., 4096) = 4096
close(13)                               = 0
munmap(0xb6bcb000, 4096)                = 0
rt_sigaction(SIGPIPE, {0x1, [PIPE], SA_RESTART}, {SIG_DFL, [], 0}, 8) = 0
write(2, "PHP Warning:  Cannot load module "..., 104) = 104
--- SIGSEGV (Segmentation fault) @ 0 (0) ---
+++ killed by SIGSEGV +++

Żeby było ciekawiej, w logach apache wypisuje, że się poprawnie wystartował
i że podejmuje pracę. Tylko zaraz potem zdycha :-/

Nie znam się na PHP. Do tej pory wystarczało mi to, że działał u mnie
squirrelmail i gallery w wersji 1.x. W sumie skoro działało na PHP-5.2.10,
to i dalej będzie działać bez update'u, ale może ktoś jednak wie, czego
brakuje?

# rpm -qa | grep php | sort
apache-mod_php-5.2.10-12.i586
php-cgi-5.2.10-12.i586