problem z SATA na PLD AC

Radosław Bogdanowicz buba w podlesie.net
Wto, 20 Paź 2009, 23:18:06 CEST

On Tue, Oct 20, 2009 at 07:37:49PM +0200, Daniel Dawid Majewski wrote:

> Zdecydowanie polecam TH/TI do tego sprzętu... Używam starszego TravelMate 5720 i poza kilkoma niedokonfigurowanymi
> popierdólkami, do których się już chyba przyzwyczaiłem, nie mam powodów do narzekań.

Nie udało się na kernelu z repozytorium AC odpalić kart sieciowych. Dlatego dodałem repo z TH-ready i zainstalowałem tamtejszego kernela. Sieć wstała, zarówno kablowa Realtek 8111/8168M (r8169), jak i WiFi Link 5100 (iwlagn). Przy okazji udało się SATA odpalić w normalnym trybie (ahci). Niestety o Xach mogę zapomnieć, bo cały system po zależnościach chciałby się przeinstalować. A na sterach VESA nie da się patrzeć na monitor 13.3 cala 16:9 z rozdielczością 800x600 ;) Ale pracę magisterską mogę skończyć pisząc w terminalu.

Nie mogę zmieniać jasności LCD. A tak świeci, że pod wieczór oślepnąć idzie :/ W starym laptopie klawisze od jadności działały niezależnie od systemu i to mi bardzo odpowiadało.

Nie potrafię zmieniać również częstotliwości procesora. Możliwy jedynie podgląd częstotliwości i temperatury. Czyli w skrócie nie działa nic, co pozwalałoby oszczędzić prąd. A walczyłem z cpufreq i laptop_mode dość długo.

Pozdrawiam, Radek