octave - błędne zależności w pakiecie RPM

Radosław Bogdanowicz buba w podlesie.net
Pon, 26 Paź 2009, 15:20:57 CET

Witam

Próba instalacji Octave na TH (main) kończy się niepowodzeniem:

błąd: octave-3.2.2-1.x86_64: nie znaleziono wymaganego libftgl.so.0()(64bit)

mimo obecności w systemie pakietu ftgl:

[root@ ~]# ls /usr/lib64/ | grep ftgl
libftgl.so.2
libftgl.so.2.1.3

[root@ lib64]# rpm -q ftgl
ftgl-2.1.3-0.rc5.1.x86_64

Zrobiłem linka libftgl.so.0 wskazującego na libftgl.so.2.1.3, ale nie
pomogło. Mógłbym spróbować zainstalować Octave z -force, ale
postanowiłem tu napisać, bo dzięki temu może jakiś uczynny developer
poprawi pakiet Octave w TH (main x86_64) zanim coś więcej w systemie zepsuję ;)

BTW ciekawi mnie, jak podchodzicie do zgłaszania przez użytkowników
błędów? Cieszycie się, gdy ktoś je znajduje i wrzuca za każdym
razem informacje o nich na listę dyskusyjną? Czy może jednak nie
przepadacie za crash-testerami programów? ;)

Pozdrawiam, Radek