octave - błędne zależności w pakiecie RPM

Arkadiusz Miskiewicz arekm w maven.pl
Pon, 26 Paź 2009, 15:33:21 CET

On Monday 26 of October 2009, Radosław Bogdanowicz wrote:
> [...]
>
> błąd: octave-3.2.2-1.x86_64: nie znaleziono wymaganego
>  libftgl.so.0()(64bit)
>
> mimo obecności w systemie pakietu ftgl:
>
> [root@ ~]# ls /usr/lib64/ | grep ftgl
> libftgl.so.2
> libftgl.so.2.1.3
>
> [root@ lib64]# rpm -q ftgl
> ftgl-2.1.3-0.rc5.1.x86_64
>
> Zrobiłem linka libftgl.so.0 wskazującego na libftgl.so.2.1.3, ale nie
> pomogło. Mógłbym spróbować zainstalować Octave z -force, ale
> postanowiłem tu napisać, bo dzięki temu może jakiś uczynny developer
> poprawi pakiet Octave w TH (main x86_64) zanim coś więcej w systemie

Błąd niestety jest znany... budowanie octave niestety zwisa na builderach na
generowaniu dokumentacji. Nikt nie naprawił tego więc nie ma przebudowanego
octave z nową wersją ftgl :-/

> BTW ciekawi mnie, jak podchodzicie do zgłaszania przez użytkowników
> błędów? Cieszycie się, gdy ktoś je znajduje i wrzuca za każdym
> razem informacje o nich na listę dyskusyjną? Czy może jednak nie
> przepadacie za crash-testerami programów? ;)

Najlepsze są bugreporty ... już z gotową poprawką. Inne powinny raczej trafiać
na bugs.pld-linux.org i ew. na liście dyskusja... ale to jak kto woli.