katalog w sekcji %files speca

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Śro, 28 Paź 2009, 14:30:44 CET

On Wed, 28 Oct 2009, Daniel Dawid Majewski wrote:

> Googlałem, ale się nie dogooglałem, ja wstawić w sekcji %files katalog, atak, aby przy tworzeniu rpmbuilder nie sypał ?:
> ostrzeżenie: Plik podany dwukrotnie [...]
> fragment speca :
> %{_destdir}/plugins/

Dodaje katalog wraz z całą zawartością.

> %{_destdir}/plugins/*.o2x

Dodaje całą zawartość katalogu.

Zatem podałeś zawartość dwukrotnie.

> Bez '%{_destdir}/plugins/' poldek krzyczy, że nie znaleziono wymaganego katalogu...

Albo po prostu:
%{_destdir}/plugins

Albo:
%{_destdir}/plugins
%dir %{_destdir}/plugins/*.o2x

macro %dir powoduje, że dodawany jest sam katalog, bez zawartości.

Przy czym druga opcja nie (podawanie samego katalogu a potem
zawartości) ma sens tylko wtedy, jeżeli chcesz pliki w katalogu
dodać z innymi atrybutami niż sam katalog, albo jak chcesz dodać
niewszystkie pliki z katalogu. W przeciwnym przypadku lepiej pisać
poprostu:
%{_destdir}/plugins

--
Pozdrawiam,