Vim: terminal ISO, plik UTF - jak pogodzić?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 28 Wrz 2009, 11:14:38 CEST

Witam,

Terminal działa mi w ISO-8859-2 (mam jeszcze AC, zresztą jakoś nie
przepadam za UTFem) ale czasami muszę coś pogrzebać vimem w plikach
które są w UTF-8.

Na razie potrafię uzyskać tylko sytuację, w której edytuję nowy
plik i po zapisaniu ląduje on na dysku w postaci utf-8, dzięki kombinacji
w .vimrc:

set encoding=iso-8859-2
set fileencoding=utf-8

Niestety, nie pomaga to przy sytuacji gdzie muszę wczytać jakiś plik
który już jest w UTF - wtedy pojawiają mi się krzaki :(

Ideałem by była sytuacja, gdyby vim plik iso zapisywał w iso, a plik utf
- w utf. Ale w ostateczności się pogodzę z tym, żeby ręcznie to
przestawiać... Na razie piszę w iso i potem wersję finalną przerabiam
skryptem na utf co jest delikatnie mówiąc porażką :-/

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944