Problem z dodatkowym ekranem (xrandr + intel + xserver-1.8.0)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 10 Kwi 2010, 15:42:58 CEST

Pisałem o tym na listę xorg, ale nikt mi nie odpowiedział, więc nie wiem, co
jest powodem poniższego.
Po przejściu na xserver 1.8.0, przestało mi poprawnie działać wyjście na
zewnętrzny monitor, sterowane przez xrandr. Mogę wyjście włączyć, obraz się
pojawia. Ale próba wyłączenia powoduje zwis X-ów (nie działa klawiatura,
myszka, touchpad), nie mogę nawet przełączyć się do konsoli. Ale sam system
działa, komputer mogę bezpiecznie wyłączyć (zdarzenia ACPI są obsługiwane).

Problem zupełnie nie występuje na xserver 1.7.6. Poza tym używam sterownika
intela 2.11.9, kernel 2.6.33.2, Mesa 7.8.1, libdrm 2.4.20. Grafika to Intel
i945GM. Czy ktoś się spotkał z takim czymś albo czymś podobnym? Błąd w
xserver czy mój?