Testownie kompa z punktu widzenia dyskowego I/O

Sławomir Sędyka kermit7768poland w gmail.com
Czw, 22 Kwi 2010, 18:32:01 CEST

W dniu 2010-04-22 10:21, Mateusz Korniak pisze:
> Co można polecić do testowania czy system I/O działa bez błedów ?
> Taki memtest tylko dla dysków, kontrolera i reszty elektroniki która się tym
> zajmuje oraz kernela  ?
>
> Mam komp na którym postgresql uszkadza bazę srednio po okresie doby, memtest
> nic nie pokazuje po 2 dniach pracy, po  zmainie tylko płyty głównej na inny
> model wszystko działa. W pełni powtarzalne. Przypuszczam że coś nie tak z ową
> płytą - da się przetestować czyms takie błędy ?
>
> Pozdrawiam i z góry dzięki !

Kiedyś miałem płytę główną z "rozjechanym" kontrolerem IDE.
Udało mi się namierzyć winowajcę kopiując kilka dużych (>700MB) plików i
sprawdzając ich sumy kontrolne MD5.
Może tędy droga?
--
Sławomir Sędyka