Testownie kompa z punktu widzenia dyskowego I/O

Pią, 23 Kwi 2010, 09:15:51 CEST

On Thursday 22 of April 2010, Pawel Kwiatkowski wrote:

> sprawdź czy masz SMART-a włączonego i:
>
> # cat /dev/sdX  > /dev/null
>
> po tym smartctl i zobaczyć czy coś marudzi dmesg. Badblocks też może być
> przydatne.

Monitoruje dyski via SMART, oba (są spięte RAIDem) mają:

Raw_Read_Error_Rate, Reallocated_Sector_Ct, Seek_Error_Rate,
Calibration_Retry_Count, Reallocated_Event_Count, Current_Pending_Sector,
Offline_Uncorrectable,UDMA_CRC_Error_Count,Multi_Zone_Error_Rate
na 0
Przechodzą codziennie test krótki, a w weekend długi.

Zresztą z tego co słabo rozumiem, to zarówno sektory na dysku jak i dane
płynące po kablu SATA są silnie sumowane kontrolnie i przekłamanie powinien
wykryć dysk (via SMART) lub kontroler...

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,