Podmontowanie zasobów samby inaczej niż przez cifs?

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Śro, 15 Gru 2010, 22:59:42 CET

Łukasz Maśko:
> Czy jest jakiś inny sposób na podmontowanie zasobów samby jak użycie
> kernelowych modułów cifs?

Niedawno potrzebowałem przekopiować kilkadziesiąt giga via samba na 100MBit
łączu. Ostatecznie skończyłem na gvfs-mount.

Różne metody, mniej więcej, takie procentowo osiągały prędkości względem
100MBit łącza:
kde: 60%
cifs: 30%
gvfs: 90%

Zasób montujesz np. tak:
gvfs-mount 'smb://DESKTOP/filmy'

I pojawia się on w ~/.gvfs

Filmy mplayerem można odtwarzać normalnie, nie tnie się, nie zgrywa całości na
Twojego kompa i przesyła dane szybko.

Nie podoba mi się to, że nie mogę określić gdzie chce aby zamontował się zasób
(a może nie wiem jak to zrobić) i, że ciągnie to jakieś gnomowe zależności ale
DZIAŁA.

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic