Podmontowanie zasobów samby inaczej niż przez cifs?

Daniel Mateja dmateja w wp.pl
Czw, 16 Gru 2010, 19:50:50 CET

> Niedawno potrzebowałem przekopiować kilkadziesiąt giga via samba na 100MBit
> łączu. Ostatecznie skończyłem na gvfs-mount.
>
> Różne metody, mniej więcej, takie procentowo osiągały prędkości względem
> 100MBit łącza:
> kde: 60%
> cifs: 30%
> gvfs: 90%
Ależ mi narobiłeś nadziei... ale niestety.
Podmontowując po KDE lub z palca wgrywam średnio z prędkością 3-4 mega, a jak
wrzucę na serwerek samby to mogę ciągnąć około 10-12 mega ( mówę o wifi ).
Oczywiście średnio chce się mi za każdym razem wrzucać na serwerek aby sobie
na laptopa ściągać – temu miałem taaaakie nadzieje.
Wie ktoś czemu tak to wygląda? ( wgrywanie na laptopa jest wolne, ale
sciąganie na laptopa z serwerka jest kilka razy szybsze )