Co może doskwierać mojemu serwerkowi? [Ac]

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 8 Lut 2010, 11:27:10 CET

Mam mały serwerek postawiony jeszcze na AC - wszystkie pakiety w najnowszych
wersjach dostępnych w uaktualnieniach. Robi prawie nic - tylko poczta dla
kilku użytkowników, jako moja galeria ze zdjęciami, zresztą mało
wykorzystywana.

Komputer ogólnie działa bardzo stabilnie, ale przez jakieś 60-70 dni, po
czym zalicza zwis. Przy czym ten zwis jest dziwny - komputer niby działa,
odpowiada na pingi, wyświetla konsole, na które się przełączać (początkowo
nawet zalogować), ale nie można uruchomić żadnej aplikacji. Syslog wyświetla
przy tym informacje na konsoli 12-tej (tak mam skonfigurowane), ale nic nie
ląduje na dysku. Usługi teoretycznie chodzą, ale praktycznie nie działają
(można się połączyć z pocztą, ale nie można żadnego listu odebrać czy
wysłać). Ponieważ syslog nie zapisuje nic na dysk, nie mam informacji o tym,
co się dzieje.

To nie pierwszy raz. Poprzednio na wszelki wypadek zostawiłem zalogowaną
sesję root-a, żeby ewentualnie sprawdzić, co się może psuć. Obstawiałem
syslog-ng, który potrafi zawieszać procesy jeśli sam się zawiesi, ale nic z
tego - nawet po jego zabiciu komp nie odżył. Musiałem go zresetować
(SysRq+{s,u,b}.

Czy ktoś ma może pomysł, co może być nie tak? Jak na problem sprzętowy to
dziwny objaw, bo występuje po kilkudziesięciu dniach od restartu, a do tej
pory zawsze wszystko jest jak najbardziej OK.