jaki kontroler sata raid

Pią, 12 Lut 2010, 13:40:29 CET

On Friday 12 of February 2010, Krzysztof Manijak wrote:

> musze zakładać że będą takie zasoby, które będą miały pół na pół.
> choć zapewne większość będzie po wrzucenie leżeć odłogiem. kluczowym
> elementem jest bezpieczeństwo przy ilości danych ca.2-4TB małe szanse widze
> na backup tegoż.

No to RAID5/6 będzie zdecydowanie wolniejszy od RAID10.
 Ale nie wiem czy to problem w Twoim przypadku, bo wygląda że jest nia raczej
rozmiar.
Na normalnych płytach masz 6portów SATA czyli miałbyś np RAID5 na 5x1TB + 1
spare. Albo RAID6 (tu się nie znam).
Może opcja z dodatkowym kontrolerem (tu też się już nie znam).

[1] Schemat operacji generowanych przez postgresql.

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,