Problem ze spamassassinem i sprawdzanie RCVD:

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 15 Lut 2010, 10:19:05 CET

Witam,

Klient mi zgłosił że ktoś nie może do niego wysłać poczty.
Po sprawdzeniu znalazłem takie kwiatki w reject.log:

2.6 RCVD_NUMERIC_HELO      Received: zawiera numeryczne HELO
1.1 RCVD_IN_SORBS_WEB      RBL: SORBS: nadawca posiada nadużywany serwer WWW
         [77.252.229.47 listed in dnsbl.sorbs.net]

Trochę mnie to zastanowiło - czy to na pewno powinno być sprawdzane i to z tak
wysoko scorem? Wydaje mi się, że chyba sprawdzany powinien być tylko serwer
który się bezpośrednio łączy...

Jakieś proste przepisy na całkowite zignorowanie sprawdzania RCVD, bez
wylewania dziecka z kąpielą?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944