Prawa dostępu do skanera (czyli jak napisać regułkę)

Daniel Dawid Majewski light-i w o2.pl
Wto, 23 Lut 2010, 22:07:09 CET

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 23.02.2010 21:44, od Łukasz Maśko:
> Mam skaner na USB. Stary, ale działa. Jedyny problem stanowią prawa dostępu
> do pliku tworzonego w /proc/bus/usb/* - obecnie są one tworzone z prawami
> 0664, ale grupa jest root, więc urządzenie jest nieużywalne. Muszę albo
> zmieniać grupę na inną, albo prawa dostępu na 0666. Oczywiście mogę dodać
> siebie do grupy root, ale czy to jest rozwiązanie? Nie wydaje mi się.
>
> Powinna istnieć jakaś metoda na automatyczne ustawianie praw dostępu albo
> grupy dla tego pliku, ale nie mam pojęcia jak to osiągnąć. Czy ktoś mógłby
> mnie oświecić?
Tak się składa, że dokładnie przed chwilą coś skanowałem... ;)
$ sudo lsusb | grep ustek
Bus 006 Device 002: ID 055f:0008 Mustek Systems, Inc. ScanExpress 1200 CU Plus
                       ^^^^ ^^^^
$ ls -l /dev/bus/usb/006/002
crw-rw---- 1 root usb 189, 641 02-23 21:52 /dev/bus/usb/006/002
$ grep 055f /etc/udev/rules.d/91-Plugdev-OnUSB.rules
ACTION=="add|change", ATTR{idVendor}=="055f", ATTR{idProduct}=="0008", MODE="0660", GROUP="usb"
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski