Konqueror z KDE4 + polipo (a może i inny cache) + https = dziwne zachowania

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 7 Sty 2010, 10:57:22 CET

W dużym skrócie:
Używam Konquerora z KDE4. Żeby usprawnić sobie korzystanie z sieci
(korzystam czasami również z sieci przez komórkę), zainstalowałem sobie
polipo, które całkiem dobrze się sprawuje. Jeśli połączę się z jakąś stroną
po https (np. gmail), wyloguję się z połączenia a potem połączę się z inną
stroną po https, to Konqueror łączy mnie z inną stroną jak żądana. Np. jeśli
wejdę na jedno konto bankowe (PeKaO s.a.), a potem na drugie (mBank), to
przy próbie przejścia do logowania na stronie mBanku wyświetla mi się strona
PeKaO s.a. Ale w zasadzie podobnie działa to na dowolnej innej kombinacji
stron, np. teraz wywaliło mnie na stronę googla przy próbie wejścia na moją
pocztę przez szyfrowanego squirrelmaila. Wystarczy zamknąć okienko, otworzyć
drugie i w nim jest OK - do kolejnej zmiany strony.

Połączenie bez pośrednictwa polipo przebiega poprawnie, co sugeruje, że
problem jest gdzieś na styku konqueror-polipo. Ale czyja to jest wina?
Problem nie występował z konquerorem pod KDE3. Nie występuje również pod
iceweaselem. W logach polipo nic dziwnego nie ma.