bluez-4.x i myszka - jak zrobić podłączanie z automatu?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 10 Sty 2010, 20:02:36 CET

Dnia niedziela, 10 stycznia 2010, Piotr Budny napisał:

> Też trzymałem się bluez 3, bo jakoś nie chciało mi w czwórce chodzić.
> Ale jakoś się udało. W /etc/bluetooth/hcid.conf mam:
>
> device 00:12:5A:6A:A4:80 {
> name "Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000";
> }
>
> W Xorgach mouse jako evdev, w kde4 też. Nie wiem czy powyższy wpis jest
> wymagany, możliwe, że już nie.

Plik hcid.conf nie jest już wymagany, właściwie nie jest używany przez
bluez. Poradziłem sobie wykorzystując podpowiedź znalezioną w końcu na
sieci: jeśli bluetoothd -rd wypisuje, że nie może się podłączyć do dbus,
trzeba dołożyć do modułu btusb parametr reset=1 i wtedy jest już OK.