NFS

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Pon, 18 Sty 2010, 18:46:58 CET

On Sunday 17 January 2010 23:11:20 Grzegorz Sójka wrote:
> Próbuje postawić NFSa i coś mi jakoś mocno nie idzie. Na czystym
> systemie zainstalowałem pakiety (portmap, nfs-utils-common,
> nfs-utils-lock, libnfsidmap, nfs-utils + dep.)

ja mam matrix nfs-owy z automount-em w pracy:

autofs-5.0.5-1.x86_64
libnfsidmap-0.21-3.x86_64
librpcsecgss-0.18-3.x86_64
libtirpc-0.2.0-3.x86_64
nfs-utils-1.2.0-4.x86_64
nfs-utils-clients-1.2.0-4.x86_64
nfs-utils-common-1.2.0-4.x86_64
nfs-utils-lock-1.2.0-4.x86_64
rpcbind-0.1.7-4.x86_64

> ustawiłem exporty, (na wszelki wypadek) restart i piszę:
>
> [root w Hermes ~]# rpcinfo -p
> No remote programs registered.

jak sie nic nie podpielo, to taka odpowiedz jest ok :)

> O co chodzi?? Dawno tego nie robiłem i nie jestem na bieżąco ale zawsze
> działało a terasz jakoś nie chce. Macie jakieś pomysły, jest jakieś
> (aktualne) howto?

podam ci przyklad z zycia:
kazda maszyna z matrixa nfs eksportuje swoj lokalny /home,
ktory jest dostepny na innych kompach pod adresem /remote/$host/home

na kazdej maszynie zapodajesz (tu przyklad):

# cat /etc/exports
/home *(rw,sync,no_wdelay,no_subtree_check,no_root_squash,insecure_locks)

# cat /etc/fstab|grep remote
/home           /remote/$host/home     none    bind

# cat /etc/autofs/auto.master
/remote/dragon          /etc/autofs/auto.dragon
/remote/dyzio           /etc/autofs/auto.dyzio
/remote/obama           /etc/autofs/auto.obama
/remote/seler           /etc/autofs/auto.seler
/remote/smoq            /etc/autofs/auto.smoq
/remote/whitebox        /etc/autofs/auto.whitebox