Czy php.cgi korzysta z php-cgi.ini?

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Wto, 26 Sty 2010, 22:45:12 CET

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz pisze:

> Swój skrypt startowy mogę udostępnić, jakby ktoś był zainteresowany. Nie
> jestem pewien, czy jest w pełni "the PLD way", ale IMHO jest wygodny i działa
> dobrze. Już dawno bym go podrzucił do skomentowania na -devel, ale czasu nie
> mam żeby dopracować i opisać...

poproszę na priv'a albo linka do sciagniecia.
z checia popatrze i pomysle nad zmianami u siebie.

teraz mam okolo 4k kont. php odpalane przez mod_fastcgid w apachu.
ale jest problem z reloadami konfiguracji. zwykle w pamieci wisi 2-3k
procesow PHP, no i przy relaodzie apacha (przez graceful np. w celu
dodania nowych vhostow) load skacze bardzo konkretnie (czasem do
400-500, bo musi ubic te 3k procesow i wystartowac od nowa.

szukam jakiegos innego rozwiazania jak by to zrobic koszernie.
Nie wiem cy mi starczy pamieci zeby caly czas trzymac 4k parserow PHP w
pamieci dla kazdego konta osobny (tu sie przyda twoj skrypt), bo jednak
mod_fastcgi ma ta zalete ze spawn'uje je "on demand". jak potem wyglada
konfiuracja w apachu? w kazdym vhoscie trzeba podac zeby odwolywal sie
do konkretnego socketa?

Albo moze napisz jak to masz u siebie rozwiazane.
Moze na podstawie innego rozwiazania cos dla siebie wymysle. :)

A mzoe wymyslil juz ktos, jak przy fastcgi trzymac konfiguracje vhostow
w bazie danych, zeby apache sobie do niej na biezaco siegal? chodzi mi o
cos w stylu vhostow na mod_rewrite, zeby przy dodaniu nowego vhosta nie
trzeba bylo reloadowac apacha, ale zeby to dzialalo z fastcgi.
bo googlalem długo ale nic nie znalazlem.

> eAccelerator i xcache działają. Ten pierwszy w moich (bardzo nienaukowych i
> nieudokumentowanych) testach był pod fcgi szybszy. Jeśli nie potrzebujesz
> jakiejś konkretnej funkcjonalności którą ma tylko APC, może jeden z tych się
> nada?

ja do przyspieszenia dzialania serwer mam reverse proxy (squid) z przodu
serwera wwww. Sprawdza sie. Czy te accelratory dzialaj dobrze z
srodowisku multiuserowym fastcgi? trzeba je osobno dla kazdego vhosta
odpalac? czy wystarczy jakis jedna wspolna konfiguracja?

--
  Rdest Arkadiusz