Czy php.cgi korzysta z php-cgi.ini?

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Śro, 27 Sty 2010, 12:02:27 CET

On Tuesday 26 January 2010 22:45:12 Arkadiusz Rdest wrote:

> A mzoe wymyslil juz ktos, jak przy fastcgi trzymac konfiguracje vhostow
> w bazie danych, zeby apache sobie do niej na biezaco siegal? chodzi mi o
> cos w stylu vhostow na mod_rewrite, zeby przy dodaniu nowego vhosta nie
> trzeba bylo reloadowac apacha, ale zeby to dzialalo z fastcgi.
> bo googlalem długo ale nic nie znalazlem.

Wymyślił, tylko że nie rozwiązuje podstawowego problemu braku
restartów/graceful reloadów - to będziesz musiał zrobić zawsze bo taka jest
architektura apache'a - konfiguracja jest wczytywana raz i potem trzymana
jedynie w pamięci - nie da się jej odświeżać inaczej niż reloadem.

Natomiast jeśli tylko chcesz zamienić pliki tekstowe na konfigurację w bazie,
coby sobie panel napisać albo co, to można to zrobić używając mod_perl. Mało
reklamowaną opcją tego modułu jest to że możesz pisać konfigurację serwera w
perlu, a tym samym wciągnąć ja z bazy.

Analogicznie można zrobić w light gdzie po prostu konfiguracja może przyjąć
zewnętrzny skrypt.