Czy da się sklonować pod Linuksem zabezpieczony dysk DVD

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 3 Lip 2010, 16:18:52 CEST

Potrzebuję zrobić kopię bezpieczeństwa płyty, którą zakupiłem z książką.
Impreza była droga (80euro), więc jeśli płycie coś się stanie, to szlag mnie
trafi. Niestety, płyta jest zabezpieczona, a program na niej nagrany
sprawdza przy uruchomieniu, czy płyta jest oryginalna, czy też nie. Mogę
sobie zgrać pliki i wypalić je na innej płycie. Mogę (co zrobiłem z
sukcesem) zrobić jej obraz przez cat /dev/dvd i go potem wypalić. Obydwie
metody powodują, że z płyta przestaje być zaszyfrowana, a program przy
uruchomieniu krzyczy, żeby włożyć oryginalną płytę. Ewentualnie jest na niej
coś jeszcze, czego nie widzę, ale jest istotne.

Czy ktoś zna metodę na utworzenie kopii zapasowej takiego nośnika inną od
kupienia kolejnego egzemplarza książki? Żeby było jasne - nie chodzi o
nielegalne kopiowanie płyty, dane na niej zawarte są za bardzo niszowe, żeby
to miało sens, ale jej wartość w sprzedaży jest za duża, żeby tak sobie
odpuścić.