kaskadowy start/stop klastra dyskowego.

Łukasz Jagiełło jagiello.lukasz w gmail.com
Nie, 11 Lip 2010, 21:21:50 CEST

W dniu 11 lipca 2010 18:00 użytkownik Paweł Sikora <pluto w agmk.net> napisał:

> i wszystko prawie fajnie, tylko jak teraz taki softwarowy raid10
> podpiac na stacjach klienckich zeby nie stracic zbytnio na szybkosci?
> ktos moze praktycznie eksperymentowal?

Nie wiem jak twoje rozwiązanie, ale od pewnego czasu poszukuje
wydajnego rozwiązania pod NFS(lub coś na ten gust) które będzie
skalowalne i odpowiednio odporne na awarie. Dodatkowo planowałem
zrobić to nie wydając setek tysięcy złotych na macierz. Po testach
aktualnie najlepiej wygląda Gluster Storage Platform
(http://www.gluster.com/), całkiem ładnie to działa i nie ma dużego
impaktu na wydajność nawet jeżeli łącze się z użyciem ich natywnego
protokołu po fuse. No i można robić RAID pomiędzy maszynami. RAID10
nie zrobisz, ale może wystarczy kilka RAID1 z różnych maszyn.

--
Łukasz Jagiełło
lukasz<at>jagiello<dot>org