Nowe PLD Live-th (2010.07-beta)

Pawel Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Pon, 12 Lip 2010, 22:36:39 CEST

Witam,

Po ponad rocznej ciszy w projekcie PLD Live-th wydałem nową betę
(2010.07-beta). Obrazy ISO do pobrania z FTP
http://ftp.pld-linux.org/people/qwiat/pld-live_th/2010.07-beta/
lub mirrorów podanych na stronie http://gnome.livecd.pld-linux.org/

1. Nowości:
- dostępna jest nareszcie wersja 64bit (obok i686).
- napisałem skrypt instalacji live na dysk twardy (liveth2disk). Skrypt
na razie jest dosyć prymitywny, ale testować możecie. O nim dalej.
- więcej oprogramowania, szczególnie przydatnego adminowi: narzędzia
diagnostyczne, benchmarki itp.
- teraz dystrybucja jest przyjaźniejsza laptopom: dodałem skrypt
automatycznego ładowania modułów cpufreq/* i ustawiania oszczędnego
governora (ondemand)
- Anaconda wyleciała na dobre.

2. Oporogramowanie:
- gnome 2.30.2
- kernel 2.6.34
- iceweasel 3.6.6

więcej po:
 $ rpm -qa

3. Instalację Live na dysk: odpala się ją następująco (z katalogu
użytkownika live):
 $ sudo ./liveth2disk /dev/sdXY
Należy pamiętać, że nie ustawia swapa. Trzeba samemu to ustawić. Np. po
reboocie.

4. Dla potrzeb Live-th napisałem własne skrypty do składania dystrybucji
Live. Te, których używałem dotychczas (linux-live) były przerośnięte,
zagmatwane i przez to nienaprawialne. Poza tym nie pozwalały stworzyć
live w wersji 64 bit. Skrypty niebawem udostępnię do pobrania i
dokładniej je opiszę.

Pobierajcie i testujcie.

--
Paweł Kwiatkowski