Th i Xorg cd... polskie znaki? (dramat)

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 20 Lip 2010, 14:41:43 CEST

On Mon, 19 Jul 2010, Mieszko Kaczmarczyk wrote:

> A udało Ci się uzyskać wiecej niż 60Hz?
> Mój Nec wyciaga 75Hz (i kiedyś tyle miał) a teraz zawsze mam 59.9Hz!
> Pod innym systemem oczywiscie mam 75Hz.

Szczerze mówiąc nawet nie zastanawiałem się ile jest... faktycznie jest
59.9Hz ale nie ma to raczej specjalnego wpływu na komfort pracy - w końcu
to LCD, a ja na tym komputerze nie gram.

Natomiast z polskimi czcionkami to jest totalna masakra - czy to w ogóle w
PLD działa?

Odpaliłem operę, w niej onet... matkobosko :)

http://silvercube.pl/~joshua/pld-pl-masakra.png

Te "X" są wszędzie - nie tylko w Operze... np. przy zmianie desktopów w
WindowMakerze pojawiają się zamiast nazwy desktopu.

Z polską klawiaturą też sobie nie poradziłem - w końcu zainstalowałem
xorg-app-setxkbmap i wrzuciłem odpalenie "setxkbmap pl" w ~/.xinitrc...
Owszem, działa - ale to jakaś partyzantka :( Da się to zrobić normalnie?
Próbowałem setxkbmap -print pl i potem wrzucić wynik do xorg.conf - ale
bez sukcesu. W xorg.conf mam:

Section "InputDevice"
     Identifier     "Keyboard0"
     Driver         "keyboard"
     Driver "kbd"
     Option "XkbModel" "pc105"
     Option "XkbLayout" "pl"
     Option "XkbKeycodes" "evdev+aliases(qwerty)"
     Option "XkbTypes"    "complete"
     Option "XkbSymbols"  "pc+pl+inet(evdev)"
     Option "XkbGeometry" "pc(pc104)"
     Option "XkbCompat"   "complete"
EndSection

To samo tyczy się zmiany prędkości powtarzania klawiszy/opóźnienia -
kbdrate coś nie chce działać :-/ Da się to jakoś ustawić w xorg.conf?

A jak już jesteśmy przy Xach: jak odpalam aterma, komendą:

aterm -ls -fn moj_jedyny_font_iso2

to "who am i" nic nie zwraca. Nie przejmowałbym się tym, gdyby nie fakt że
teraz aby zrobić "su -" muszę podawać hasło roota - a mam w /etc/pam.d/su
podane "auth sufficient pam_wheel.so group=wheel trust" by "su -" po
prostu bez żadnych ceregieli mnie upgrade'owało na roota... Na konsoli
działa, po zalogowaniu przez ssh działa, pod Xami - nie :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944