kaskadowy start/stop klastra dyskowego.

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Śro, 23 Cze 2010, 00:05:34 CEST

Paweł Sikora pisze:

> teraz w przypadku awarii zasilania trzeba to wylaczyc tak,
> aby mdadm nie dostal sraczki, czyli najpierw stop stripe-a
> na topie, nastepnie stop mirror-ow i na koncu stop slave-ow.
>
> po powrocie zasilania jazda w druga strone, czyli slave-y,
> potem mirror-y i na koncu stripe.
>
> czy spotkaliscie sie moze z jakims softem, ktory to sprytnie
> zrobi, czy moze trzeba rzezbic skrypty, ktore odpowiednio
> reaguja na sprzezenie zwrotne z ups-a?

Ja bym osobiscie wylaczyl automatyczny start odpowiedzialnych za to
uslug. Potem napisal skrypt np. przez SSH wydajacy odpowiednie komendy i
wlaczajacy odpowiednie uslugi na poszczegolnych serwerach, ze
sprawdzaniem stanu dzialnia tych uslug po kazdej komendzie.

a potem umiescił go na R0, i stamtad zarzadzal pozostalymi serwerami.
jesli halt to UPS podaje informacje na R0 i on wylacza co trzeba w
odpowiedniej kolejnosci.

jesli start, to automatycznie startuje tylko R0, a potem np. przez WOL
odpala pozostale serwery i wlacza na nich odpowiednie uslugi i na koncu
sklada z nich raid'a u siebie.

--
  WeeD