xorg-driver-video-noveau

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Śro, 23 Cze 2010, 22:35:30 CEST

Daniel Dawid Majewski:
> Z racji porzucenia xorg-driver-video-nvidia-legacy2 w th-main (nowsze
> ABI) postanowiłem przejść na xorg-driver-video-noveau. Prawie rozłożyłem
> ręce, ale poszło... ;)
> Dla potomnych :
> poldek:/all-avail> ls -I *nouveau*
> Mesa-dri-driver-nouveau-7.8.1-1.i686
> kernel-gpu-drm-nouveau-20100221-1 w 2.6.33.5_1.i686
> nouveau-firmware-20091212-1.noarch
> xorg-driver-video-nouveau-0.0.15-0.20100403.1.i686
> 4 pakiety
> Na chwilę obecną kernel-gpu-drm-nouveau należy sobie zbudować i
> [...]

Mój przepis (GeForce 8400M GS):
- kernel-drm-2.6.34-0.1.x86_64
- xorg-driver-video-nouveau-0.0.15-0.20100620.1.x86_64
- /etc/X11/xorg.conf wyglądające tak:
Section "Device"
    Identifier     "Device0"
    Driver         "nouveau"
EndSection
- w /etc/sysconfig/geninitrd ustawić FBMODULE=nouveau i przegenerować initrd

Ważne tutaj to właśnie kernel >= 2.6.34 i jak najnowszy driver nouveau.

reboot i patrzymy jak pięknie wstaje... albo i nie:) Jak narazie testowałem na
lapku i stacjonarnym (8600 GTS) i na lapku śmiga na stacjonarnym zwiecha (albo
blackscreen - nie pamiętam). Tak, że póki co sposób ma 50% skuteczność:)

Niestety musiałem jednak zrezygnować z tego drivera bo o ile laptop plus
monitor zewnętrzny po vga działa super o tyle laptop i monitor po hdmi już
nie:/ Niby obraz był ale kde się kaszaniło.

Generalnie to polecam się zainteresować tym driverem jeśli ktoś nie potrzebuje
3d bo ma parę fajnych bajerów jak KMS, xrandr i ja byłem też zaskoczony
wydajnością xv.
--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic