netbook?

Adam Ryba adam.ryba w gmail.com
Pon, 8 Mar 2010, 15:25:33 CET

W dniu 8 marca 2010 13:44 użytkownik Łukasz Maśko <masko w ipipan.waw.pl> napisał:
> Mi się _wydaje_ (tak na chłopski rozum), że statystycznie to najszybsze
> powinny być te "na środku", bo prędkość kątowa jest stała więc i czas
> odczytu jest taki sam (w związku ze stałą prędkością kątową gęstość na
> zewnątrz jest mniejsza niż w środku) i liczy się czas dotarcia głowicy. A do

Nieco offtopic... Prędkość kątowa jest stała, ale fizycznie liczba
sektorów na ścieżce jest zmienna (Zone Bit Recording) - na ścieżkach
wewnętrznych jest ich mniej, a na zewnętrznych więcej. Transfery są
zatem najszybsze na ścieżkach zewnętrznych (nawet do x2 względem
wewnętrznych), więc swap będzie szybszy na początku dysku. Z tym, że
gdy system zaczyna swapować, to mi już nie robi żadnej różnicy, na
której części dysku jest swap... i tak cały system pada na kolana :-)

Pozdrawiam,

--
Adam Ryba