[OT] Jak przekodować wideo na telefon?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 9 Mar 2010, 17:25:26 CET

Próbuję przekodować sobie film do formatu mp4, żeby móc go obejrzeć na
telefonie (LG GT500). Używałem do tego od dawna ffmpeg i sprawdzał się
dobrze kilkanaście miesięcy temu, gdy jeszcze miałem SE K770i. Teraz
przekodowuję używając identycznych parametrów, a tutaj ZONK - nowy telefon
mi mówi, że format jest nieobsługiwany. Rzecz w tym, że mam jeszcze pliki
przekodowywane dawniej i te działają. A robione obecnie z pomocą ffmpeg w
*dokładnie taki sam sposób* - nie działają.

Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć, jak można sprawdzić, co jest innego
(parametry na pewno identyczne) lub czy może ktoś wie, jak zakodować żeby
było dobrze (jak najbardziej łopatologicznie, bo specem w tym temacie to ja
nie jestem).

Koduję tak (parametry znalezione w manualu czy jakoś tak):

ffmpeg -i wejscie.avi -f mp4 -vcodec mpeg4 -maxrate 300 -b 200 -qmin 3 -qmax
5 -bufsize 2048 -g 300 -s 360x240 wyjscie.mp4

Przy okazji - w ostatniej wersji ffmpeg (0.5.1) -f mp4 nie działa. A w
wersji 0.5 jeszcze jest. Czego należy używać w zamian w nowszej wersji?