[OT] Prośba o pomoc w przekodowaniu wideo (*->mp4).

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 11 Mar 2010, 08:28:43 CET

Poradziłem sobie z problemem przekodowania wideo do formatu .mp4 tak, żeby
moja komórka go mogła przeczytać. Okazało się, że format musi być co
najwyżej 320x240. Ale pojawił się kolejny problem, mianowicie synchronizacja
obrazu z dźwiękiem.
W przekodowanym filmie notorycznie rozjeżdża się wizja i fonia, przy czym to
drugie wyprzedza to pierwsze. Co gorsze, stopień "rozjazdu" nie jest stały i
raz jest więcej, raz jest mniej. Oczywiście dyskwalifikuje to taką
produkcję, nie da się tego oglądać. Ten sam filmik odtwarzany na komputerze
idzie bezproblemowo. Szukam metody na jakieś wymuszenie synchronizacji w
trakcie odtwarzania filmu. Niestety, w temacie powyższym jestem laikiem i
nie mam nawet pojęcia, gdzie należy szukać. Czy ktoś mógłby mi pomóc i
podpowiedzieć, czy i jeśli tak to jak zrobić taki film, w którym w trakcie
jego odtwarzania np. co kilka klatek będzie wymuszona synchronizacja A-V?

Jak dotąd przekodowywałem tak:
ffmpeg -i <input.avi> -f mp4 -vcodec mpeg4 -b 100k -qmin 3 -qmax 5 -g 100 \
-async 1 -vsync 1 -map 0.0:0.1 -map 0.1 -s 320x240 <output.mp4>
Powyższe działa na ffmpeg 0.5-7, na 0.5.1-1 już nie (nie ma -f mp4).

Z góry dzięki za pomoc.