mysql wraca...

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Czw, 11 Mar 2010, 22:58:29 CET

Hi!
Ciągle nie wiem jak powinno być. Po każdorazowym upgrade mysql'a zmieniają
mi się prawa dostępu do katalogu z bazą. Przed instalacją upgrade mam np
tak:

drwx--x--x 3 mysql mysql 4096 01-05 08:00 mysql

Po instalacji zmienia mi na takie:
drwx------ 3 mysql mysql 4096 02-26 15:10 mysql

Fajnie - tylko wytłumaczcie mi jak ma się do bazy w takim razie dostać np.
phpMyadmin? Bo wywala taki błąd:

"#2002 - Serwer nie odpowiada (lub gniazdo lokalnego serwera MySQL nie jest
skonfigurowane poprawnie)"

Oczywiście można dłubać ręcznie, po każdorazowym upgrade i ustawiać z łapy:
drwx--x--- tylko jeśli tak było w Ac i jest nadal w Th to ma jakiś sens? Jak
powinno być to zrobione, aby bez zmiany atrybutów był dostęp do bazy?
Aha - bazę mam w /home/services/mysql, a nie w domyślnej lokalizacji
(/var/lib/mysq), bo tam jest niby OK:

drwxr-x--x  2 root    root  4096 02-26 15:10 mysql

Jakieś szczegóły jeszcze podać?

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl
Na pytanie *Która godzina?* chciałem zainstalować rdate... (/me 18.05.2004)