Dolphin z KDE 4.4.1 i pliki wideo

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 15 Mar 2010, 11:12:54 CET

Zauważyłem, że mam problem z dolphinem w przypadku operowania na katalogach
zawierających filmy. Mam wyłączone generowanie podglądu dla tego typu
plików, ale pomimo tego, jak najadę na ikonkę myszką, to program próbuje
wygenerować dużą ikonkę z podglądem, nawet jeśli ja chcę tylko np. plik
gdzieś przeciągnąć. Używany jest do tego mplayer. Problem polega na tym, że
najwyraźniej dolphin dość często nie umie sobie z mplayerem poradzić i albo
się wywraca (dzisiaj miałem to kilka razy), albo odpalony w tle mplayer
zaczyna zżerać w całości moc procesora i system się muli - trzeba go ręcznie
ubić.

Czy komuś się coś takiego przytrafiło? Jeśli tak, czy jest jakiś sposób na
całkowite wyeliminowanie generowania podglądów dla niektórych typów plików,
a nie tylko podglądów dla ikon? Przyznam, że po kilku wywrotkach pod rząd
przy podobnych operacjach zaczyna mnie to wk...