[Ac] przenieść system RAID1 (IDE) na RAID1 (SATA)

Dariusz Krzempek darek w pekdar.net
Pon, 22 Mar 2010, 08:54:52 CET

Witam,

  Zanim przystąpię do operacji potrzebuję konsultacji.
Mam serwer z systemem Ac, pracuje na programowym RAID1 2xHDD IDE (md0 to
/boot a md1 to /).
Włożyłem kontroler SATA-PCI: 00:0b.0 RAID bus controller: Silicon Image,
Inc. SiI 3114 [SATALink/SATARaid] Serial ATA Controller (rev 02) i
podłączyłem 2 nowe dyski SATA.
Założyłem na nim nowy RAID1 (md2 to /boot i md3 to /), na który to chcę
przenieść system z obecnego.

Czy da się to zrobić w ramach obecnego RAID1 (IDE) tak aby po restarcie
wstał już na SATA ? Czy będę musiał skorzystać z płytki RescuCD aby to
wszystko sobie ustawić? Przyznaję że to moja pierwsza taka "operacja" i
mam wątpliwości czy to może udać się bez RescueCD.

Mam jeszcze drobny problem z tym kontrolerem SATA-PCI, po restarcie nie
są widoczne partycje, dopiero gdy załaduję moduł "sd_mod" pojawiają się
partycje w /proc/partidions i mogę uruchomić md2, md3. Wygenerowałem
nowe initrd z modułami sata_sil i sd_mod, nie rozwiązało to problemu. Po
restarcie system nadal nie widzi partycji /proc/partitions. Co robię źle?

Pozdrawiam
Darek