Re: Prośba o poradę w kwestii GPRS, tudzież jakie parametry dla pppd przy połączeniu z Orange/Aster

Adam Skuciński askucins w gmail.com
Nie, 2 Maj 2010, 03:11:14 CEST

2010/4/17 Łukasz Maśko <masko w ipipan.waw.pl>:
> Przepraszam za może trochę oklepany (pozornie) off-topic, ale czy ktoś
> używający połączenia do internetu za pośrednictwem Orange albo Aster mógłby
> mi podesłać swoje skrypty startowe?

Czesc,
no czasem mi się zdarza używać właśnie takiego połączenia przez Aster.
Z tego co wyguglałem pozbierałem taki skrypcik:

Połączenie:
aster.sh aster/umts.scr

poniżej skrypt i konfiguracja:

[root w lelek ~]# cat bin/aster.sh
#!/bin/bash

#APN: aster.internet
#Login: internet
#Hasło: internet
#Numer dostępowy: *99#
#PIN: ****

echo "eject /dev/sr0"
eject /dev/sr0

echo "modprobe cdc_acm"
modprobe cdc_acm
sleep 2

echo "modprobe usbserial"
modprobe usbserial
sleep 2

echo "comgt -d /dev/ttyACM0 $1"
comgt -d /dev/ttyACM0 $1
sleep 2

echo "wvdial..."
wvdial

echo "Done"
echo
[root w lelek ~]# cat aster/umts.scr
#Set UMTS only mode
# $Id: umts.txt,v 1.1.1.1 2006/08/16 21:21:31 pharscape Exp $

set com 115200n81
set senddelay 0.05
waitquiet 1 0.2
send "AT_OPSYS=1^m"
print "Setting UMTS only mode\n"

root w lelek ~]# cat aster/gprs.scr
#Set GPRS only mode
# $Id: gprs.txt,v 1.1.1.1 2006/08/16 21:21:31 pharscape Exp $
set com 115200n81
set senddelay 0.05
waitquiet 1 0.2
send "AT_OPSYS=0^m"
print "Setting GPRS only mode\n"
    get 2 "^m" $s
    get 2 "^m" $s
print $s

[root w lelek ~]# cat /etc/wvdial.conf

[Dialer Defaults]
Init2 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2 +FCLASS=0
Modem Type = USB Modem
; Phone = <Target Phone Number>
Phone = *99#
ISDN = 0
; Username = <Your Login Name>
Username = internet
Init1 = ATZ
; Password = <Your Password>
Password = internet
Modem = /dev/ttyACM0
Baud = 460800
[root w lelek ~]#

(używam takiego modemu Nokii i na starcie rozpoznawany jest jako
pendrive/napęd/whatever  - tak czy inaczej wymaga tego "eject
/dev/sr0"

Jeśli chodzi o jakość połączenia - u mnie to zależy od miejsca - w
Warszawie jest ok, w Gdańsku też, ale jak się wyjedzie poza miasto, to
jakość spada. Jeśli chodzi o przerywanie itp. objawy, które opisałeś -
jeśli mam połaczenie i modem świeci na niebiesko (najszybszy mod) i
stabilnie, to raczej mam też stabilne połączenie - no ale moje
przypadki testowe to głównie poczta/www czasem ssh. Zdarzało mi się
również dość długo łączyć po RDP wewnątrz VPN i było nawet znośnie.

pzdr.
Adam Skuciński